Pillanat Pszicho

Ambrózi Kata

Ambrózi Kata

Rólam

2015. december 17. - Ambrózi Kata

 

Ambrózi Kata vagyok, okleveles pedagógus, pszichológus, valamint képzésben lévő pár- és családterapeuta. Emellett a Háttér Társaság által képzett Common Point tréner vagyok. 

(scroll down for English)

Mindfulness

A pillanatra irányuló aktív nyitott figyelmet, tudatos jelenlétet jelent. Ebben az állapotban a gondolatainkat és érzelmeinket távolabbról, ítélkezések nélkül tudjuk szemlélni. Ahelyett, hogy az életet elengednénk magunk mellett, a tudatos jelenlét a jelen, a pillanat megéléséről, az élményekre való ráeszmémésről szól. Ez a "Pillanat Pszicho".

nevjegy_teal_1.jpg

Magánemberként:

Ambrózi Kata vagyok, két gyermek anyukája, feleség, egy nő, aki sosem unatkozik és szeret élni az elé kerülő lehetőségekkel. Felnőtt fejjel megtanultam zsonglőrködni az időmmel, mivel túl sok minden érdekelt egyszerre. Párhuzamosan jártam két egyetemre, egyetem alatt dolgozni kezdtem, más képzésekbe is belefogtam, mindeközben anyává váltam… Bátorságot mindehhez a családom adott, inspirációt pedig a környezetemből vettem. Tudom, hogy egy biztos, támogató család mennyi munícióval láthatja el a gyerekeket. De azt is megtapasztaltam, amikor eltörik ez az alap, mennyire visszavetheti a biztonságérzetet.

Hosszú önismereti munkám van abban, miként lehet újra épülni a veszteségekből. Anyukámtól erőt kaptam és kitartást, akin láttam, hogy semmi sem lehetetlen. Apukám a szerető családfő és vidámság példaképe. Testvérem az örök szövetségest jelenti, akivel szavak nélkül is tudjuk, mi zajlik a másikban, körülöttünk. Nagyszüleim pedig arra inspiráltak, hogy egy életen át kell tanulnom és a mindennapok praktikus megoldásait leshettem el tőlük.

Férjemnek köszönhetően megtapasztalhattam, hogy a konvenciókat olykor jó elhagyni, megéri kilépni a komfortzónából. Összefogásban a jövőt építjük. Gyermekeimnek hála egy új tükörben is megláttam saját magamat, a szeretet és ragaszkodás új méreteket öltött. Kiszélesedett a világ. 2021 nyarán családunk új taggal bővült, egy tibeti terrier kiskutyával. Reményeim szerint terápiás kutya lesz belőle, most épp ezen dolgozunk.

Szakemberként:

Az egyén nem önmagában létezik, a környezete, kapcsolatai, családja, a barátai nagy hatással vannak rá. Ezt az egyéni tanácsadások során is mindig figyelembe veszem. Szeretem összerakni a puzzle-darabokat, gondolkodási módom elemző, holisztikus. A rendszerszemlélet nagyon közel áll hozzám, ezért választottam fő specializációnak a pár- és családterápiát.

Jelenleg főállásban iskolapszichológus vagyok egy zuglói általános iskolában. Korábban dolgoztam elit iskolában és mozgássérülteket nevelő intézményben is. Élvezem a munkám összetettségét, hogy foglalkozhatok gyerekekkel, dolgozhatok együtt pedagógusokkal és szülőkkel is egyaránt. Egyéni tanácsadásokat is viszek, konzultálok, valamint csoportozok is. A legkülönbözőbb elakadásokkal találnak meg.Rengeteg család életébe nyertem bepillantást. A család szerepére fontosságára mindig kiemelt figyelmet szentelek, ezért rendszeresen tartok szülőkonzultációt.

Személyiségünk mind befelé, mind kifelé megnyilvánulva egyaránt nagyon összetett. Érdemes identitásunk minden részét felfedezni, hogy megtaláljuk saját utunkat, megoldásainkat, hogy magabiztosabbá, kiegyensúlyozottabbá válhassunk az életben. A Háttér Társaság Common Point képzésén, megismerkedtem egy újfajta szemléletmóddal, ami segít kibogozni identitásunk bonyolult fonalgombolyagát.

Meghatározó élmény volt számomra egy évet nevelőként eltölteni a szászvárosi gyermekvédelmi központban. Kilenc lányt egy életre szívembe zártam. Szívügyem a gyermekvédelem, a bántalmazás prevenció és kezelés, a békés, biztonságos légkör kialakítása. A Békés Iskolák Közösség aktív tagja vagyok.

 

  ---- ENGLISH BELOW----

 

As a person:

I am Kata Ambrózi mother of two, wife, a woman who is never bored. As an adult, I learned how to be a time wizard because I always had done many things simultaneously. I attended two universities at the same time, worked, had children, and all these things overlapped from time to time. I inherited my bravery from my family and I had much inspiration from all over my environment. I know the importance of the family foundation, and I learned if this foundation cracks one can lose all the sense of security.

After a long self-recognition journey, I learned how to rebuild myself, get stronger from the loss. I had got my strength and perseverance from my mother, my family loving heart and happiness came from my father. With my brother we have a lifelong alliance, we understand each other without words. My grandparents inspired me for lifelong learning, and my practical common sense came from them.

Thanks to my husband I could leave my conventional thinking from time to time and I enjoy living out of my comfort zone. We build our future together in unity. Through my children I could see myself in a different mirror, my love and attachment reached imaginable heights. The whole world just widened. In the summer of 2021, our family got a Tibetan terrier puppy who we love and I hope he will become a therapy dog, at least we are working on it, fingers crossed.

As a professional:

Individuals don't exist on their own. Their connections, family members, friends have a huge impact on their life. Even at individual sessions, I take the environmental effects into account. I like to put together all the puzzle pieces, my thinking is holistic and analytic as well. I like the system approach, that is why I chose pair- and family therapy to learn.

Currently, I am a school counselor at a primary school. Previously I had experience at an elite primary school and I worked with physically disabled kids as well. I love how complex my job is. I work with kids, parents, teachers, I do group and individual sessions too. I can't be bored. They reach out to me with all different kinds of questions and difficulties. I had the privilege to learn about various family matters. I always consider the wellness of the whole family because I believe it is so important.

I have always thought our personality and orientation are complex, and it is essential to discover all the parts of them. That is how one can find their way and be at peace with themself. I am an advocate for diversity and unity. I have had the opportunity to learn about the LGBTQI+ community and topic with the Háttér Society at an international study session.

A key experience for me was when I have spent one year as a volunteer helper at a child protection center. Nine girls have stolen my heart forever. My passion is child protection, bullying prevention and creating a peaceful environment for kids. I am a trainer for the Peaceful Schools Society.

A bejegyzés trackback címe:

https://ambrozikata.blog.hu/api/trackback/id/tr438180604
süti beállítások módosítása